حمیده خیرآبادی ، مادر سینمای ایران در 86 سالگی درگذشت

حمیده خیرآبادی ، مادر سینمای ایران در 86 سالگی درگذشت

حمیده خیرآبادی

حمیده خیرآبادی ملقب به نادره، بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون ایران شامگاه دوشنبه 30 فروردین در 86 سالگی دار فانی را وداع گفت.
مرحوم حمیده خیرآبادی سال 1303 در رشت به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد.
او فعالیت در تئاتر را از سال 1326 آغاز کرد و سال 1332 با بازی در فیلم «میهن‌پرست» به کارگردانی غلامحسین نقشینه وارد دنیای سینما شد.

مرحوم خیرآبادی در حدود شش دهه فعالیت سینمایی در بیش از 150 فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرد و سه بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فیلم فجر شد.

از جمله مجموعه‌های تلویزیونی زنده‌یاد خیرآبادی می‌توان به «پدرسالار»، «تلخ‌ و شیرین»، «خانه سبز»، «همه فرزندان من» و «پدر خوانده» اشاره کرد.

«الماس 33» داریوش مهرجویی، «دختر شاه پریان» شاپور قریب، «شب فرشتگان» فریدون گله، «حسن کچل» علی حاتمی، «رضا موتوری» مسعود کیمیایی، «اجاره‌نشین‌ها» داریوش مهرجویی، «خانه ابری» اکبر خواجوی، «ریحانه» علیرضا رئیسیان، «مادر» علی حاتمی، «شب بیست‌ و نهم» حمید رخشانی، «بچه‌ها طلاق» تهمینه میلانی، «بانو» داریوش مهرجویی، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» ابوالحسن داودی، «هنرپیشه» محسن مخملباف و «بازیگر» محمدعلی سجادی از فیلم‌های اوست.

آخرین فیلم مرحوم خیرآبادی «سرود تولد» تولید سال 1383 بود. مراسم تدفین زنده‌یاد خیرآبادی صبح امروز سه‌شنبه به طور خصوصی در بهشت زهرا برگزار شد.

درگذشت این هنرمند برجسته را به بازماندگان آن مرحوم و هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و تمام دوستداران هنر او تسلیت می‌گویم.

+++

صفحه ویکی پدیا حمیده خیرآبادی (نادره )

59 پاسخ to “حمیده خیرآبادی ، مادر سینمای ایران در 86 سالگی درگذشت”

  1. farshad Says:

    اول

  2. farshad Says:

    تسلیت میگم به همگی. واقعا ناراحت شدم

  3. hamideh Says:

    خیلی حیف بود…

  4. sana Says:

    vayyyy roheshh shaddd

  5. ali yazdanijoo Says:

    نهههههههههههههههههههههههههههههههههه
    من واقعا باورم نمیشهههههههههههههههههههههههههههههههه
    خدایا امسال چه سال گندی بود هرچی هنرپیشه خوبه داره میره آخه
    من دو هفته پیش خونه ی دختر عمه ی مامانم فریبا کوثری دیدمش کلی باهاش حرف زدم حالش خوبه خوب بودددددددددددددددددددددددددد بخدا
    اصلا باورم نمیشهههههههههههههههههههههههههههه
    واقعا شوک شدم

    • پرگل Says:

      میشه یک کمی در مورد زندگی خصوصی فریبا کوثری توضیح بدین که چند تا بچه داره و ……؟

      • پرگل Says:

        پلیز اگه شما دسترسی دارین عکسای تشییع جنازه شون رو بذارین.ممنون

    • ali yazdanijoo Says:

      پرگل جان فریبا بچه نداره
      یه دادش داره از خودش کوچیکتر به اسم علیرضا دو تا بچه برادر داره که اونارو خیلی دوست داره
      اواسط دهه ی 70 یعنی سال 75 سه سالی میره فرانسه برا زندگی یبار ازدواج کرد ولی از شوهرش جدا شد البته تو فرانسه شوهرش تاجر بود بعد از اینکه اومد ایران یه مدت دوباره تئاتر کار کرد از اوایل سال 80 هم دوباره فیلم بازی کرد چون قبل از رفتنش فیلم زیاد بازی کرده بود ولی خب چون چند سال دور بود دوباره شروع کرد الان با مادرش تو شهرک غرب زندگی میکنه اینم بگم وضع شوهر سابقش خیلی خوب بود و الان کاملا زندگی مرفهی داره در ضمن خیلی هم با نسرین مقانلو صمیمی هست اتفاقا همون دوهفته پیش که نادره هم خونش بود نسرین مقانلو هم بود الان فکر کنم خیلی ناراحت هستن چون نادره رو خیلی دوسش داشتن

      • پرگل Says:

        ممنون از پاسخ کاملتون…لطف کردین

    • meh Says:

      عزرائیل شعار امسال رو جدی گرفته ( کار مضاعف ) فقط گیر داده به هنرمندا. شاید ملک مطیعی اونجا احساس تنهایی کرده!

      • کامی Says:

        واقعا امسال سال مرگه!! ملک مطیعی .این..بنفشه خواه..یکی دیگه اسمش یادم رفت اول از همه ام مرد..خدا رحمتشون کنه..پور مخبر هم که تصادف کرده بود!
        علی میشه در مورد خودت و خانوادت توضیح بدی.پس با بازیگرا هم نسبت داری؟یه بارم گفتی خواننده ای چیزی دادی بیرون ما بشنویم

      • ali yazdanijoo Says:

        آره کامی جان
        من پارسال یه تراک تو آبان سال 87 دادم و 3 تا دیگه تو اوایل سال 88 ولی دیگه فعلا کاری نکردم نکه انجام ندم ولی یواش یواش و میخوام کارا بهتر باشن اتفاقا یه آهنگم کاور آهنگ bossy لیندسی لوهان هست کار قشنگی شده تو سایت دیلی فا هم گذاشتم من متولد 6 مرداد 69 هستم 19 سالمه میرداماد به دنیا اومدم الان ساکن زعفرانیه هستیم رشتم انیمیشن و کارگردانی هست یه خواهر دارم که سه سال ازم بزرگتره اگه تویه کلوب عضو باشی میتونی کامل تو صندلی داغ بخونی فعلا همینا دیگه در ضمن با شهرزاد سپانلو در ارتباطم چون از 7 سالگی زانی که تو گروه سیلوئت بود فنش بودم تا الان که خودش تکی میخونه و یه وبلاگ هم راجبش دارم

    • ali yazdanijoo Says:

      در ضمن اون روز که نادره هم بود خدابیمرز خونوادم باهاش عکس انداختن چون خونه فریبا مهمون بود نسرین مقانلو هم بود اگه بشه عکس آخرشو میذارم البته باید خونواده رو حذف کنم منم خیلی راجب کاراش باهاش حرف زدم خیلی سرحال بود ولی کلا علاقه ندارم با کسی عکس بگیرم کلا اخلاقمه حتی اگه اون شخص بریتنی باشه مگر اینکه بشناسمش یا دوستم باشه اگر شد و مجید بگه عکسشو میذارم اتفقا با روسری هم بود

  6. AVATAR Says:

    مثل اینکه سال بدی رو پیش رو داریم از اول سال تا حالا چند تا عزیز رو از دست دادیم. مثل اینکه سال همت مضاعف – کار مضاعف در مورد حضرت عزرائیل صدق میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  7. aida_sh Says:

    آخی خیلی ناراحت شدم
    خدا رحمتش کنه
    واقعا هنرمند بود
    من نمی دونم چرا همیشه وقتی بهش فکر می کنم یاد فیلم همسفر می افتم
    که نقش مادر گوگوش رو بازی می کنه شاید به این دلیله که اون فیلم رو خیلی
    دوست دارم

  8. hasty joon Says:

    گريه ام گرفت
    متاسف شدم

  9. سما Says:

    naaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  10. MONA Says:

    خیلی قیافه مهربونی داشت
    خدا بیامرزتش,مرسی

  11. nomad Says:

    چه سالی ِ امسال !!

    روحش شاد ..

  12. پرگل Says:

    وای خیلی حیف شد…شوکه شدم….کلی خاطره های خوب بچگیامون با فیلما و سریالهای حمیده خیرابادی بود….عجب دنیای بی وفایی….چه سال بدی امسال!پاییز هنرپیشه ها شده
    ))))))))))))))))))))))):

    • پرگل Says:

      لطفا اگه شما دسترسی دارین عکسای تشییع جنازه شون رو بذارین.ممنون

      • Admin Says:

        مراسم خاكسپاري مرحومه حميده خير آبادي در بهشت زهرا(س)

        http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1523183&Lang=P

  13. پرگل Says:

    در مورد این عکس وسطی هم توضیح بدین…فک کنم مرد سمت چپ پایین مجید مظفری باشه؟

    • Admin Says:

      نفر سمت چپ مجید مظفری

      • پرگل Says:

        وای ممنون…چه سرعتی…داشتم میرفتم که فردا بیام جواب سوالم رو بگیرم!!!!!

  14. Amir__1 Says:

    اخه
    خیلی ناراحت شدم ، عمره دیگه .
    همینا بودن که پایه های سینما رو تو ایران ساختن . ولی الان …

    ممنون .

  15. sAnAz Says:

    هنرپيشه ها حواسشون رو جمع کنند که امسال عزراييل بهشون نظر لطف داره

  16. mahsa Says:

    همه به احترامش 3 دقیقه سکوت.

  17. شقایق Says:

    آخی الهی من چقدر دوسش داشتم امسال چه ساله بدیه تمام هنرپیشه هامون رو از دست دادیم خدا رحمتش کنه

  18. آمی تیدا Says:

    واااااااای خدای من باورم نمیشه باور کنید دارم زار زار گریه میکنم
    نههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  19. emel Says:

    وااااااااای خدا….خیلی ناراحت شدم. تسلیت میگم. ولی یه چیزی برام جالب بود. چقدر سریع تدفینش کردن، مراسمش هم به نسبت بقیه خیـــــــــــــلی خلوت بود. شاید تعداد افرادی که توی مراسم بودن به زحمت به 30 نفر میرسید. خانم ثریا قاسمی هم برام جالب بود که با لباس گل گلی سبز توی مراسم قاه قاه خنده راه انداخته بود انگار….یه جوری بود، انگار هیچکس از رفتنش ناراحت نیست. انتظار بیشتری داشتم. هرچند خوب بالاخره هرکس عقاید خاص خودش رو داره، ولی خوب من انتظار دیگه ای داشتم. یعنی حتی بقیه بچه هاش هم نمیخواستن حضور داشته باشن؟؟

  20. knock_knock_aMin Says:

    در آرامش بخوابی

  21. ســــــــــــــــــارا Says:

    وای
    چقد خبرای بد میشنویم امسال
    واقعن دوسش داشتم
    دوست داشتم یه بار بغلش کنم
    چهرش واقعن مهربون بود

    چقد مراسمش خلوته
    افسوس

  22. ســــــــــــــــــارا Says:

    راستی ثریا قاسمی مگه دخترش نیست؟؟
    چرا اینقد خونسرده؟!

  23. مهفام Says:

    خدا رحمتش کنه آدم به این معروفی چه خاکسپاری خلوت وبدی -ثریا قاسمی رو نگا انگار نه انگار مادرش فوت کرده نه یه قطره اشک ریخته نه لباس مشکی پوشیده

  24. فمی Says:

    عزیزم خدا بیمرزدش. من گاهی فک می کردم خوبه با اینکه وزنش بالاس سالمه. ولی خوب به قول دوستان سال کار مضاعف عزراییله.
    روحش شاد

  25. فمی Says:

    عزیزم خدا بیمرزدش.
    روحش شاد

  26. سارا_دارا Says:

    واي
    اصلا باورم نميشه
    خيلي ماه بود
    هميشه نقش مامان مهربونا رو داشت
    خدا بيامرزتش
    كاشكي ( با خودم هستم ) ياد بگيرم قبل از رفتن آدم ها دوسشون داشته باشم ، بهشون خوبي كنم ، تا بعد از رفتنشون حسرت نخورم

  27. Tina Says:

    روحش شاد

  28. MaAarjjjanNn Says:

    خدا بيامرزتش…..با اينكه خيلي دقت بود فيلم بازي نميكرد ولي من دوسش داشتم

  29. baran Says:

    عزیز جون یادته وقتی عمو خسرو (رضای دوست داشتنی) خانه سبزمون گلیا پلاستو مولتیفورم (ینی یه نقطه روشن توی سرم) گرفته بود و میخواست بره بهش گفتی جزء قاموس طبیعت نیست مادری مرگ عزیزش رو ببینه از همون جا از همون لحظه عزیز من هم شدی………..
    اخ که چه قدر دوست داشتم این عزیز جون رو خیلی
    یادش گرامی …

    • Admin Says:

      کامنت زیبایی بود
      ممنون

    • baran Says:

      ممنون از اینجا مجید خیلی وقتا واقعا حس خوب رو میشه اینجا فریاد کشید….

  30. salme Says:

    چقدر بد انگار منتظر مرگ مادرش بوده

  31. سحر Says:

    خدا بيامرزش
    خيلي ناز بود.

  32. SaBa Says:

    خدا بیامرزش…

  33. آتریسا Says:

    خدا بیامرزتش….روحش شاد….اخیرا در شماره نوروز مجله نسل مروز مصاحبه کرده بود و گفته بود خیلی سر حاله…..ولی…حیف

  34. امیرخان Says:

    واقعا بازیگر بسیار خوبی بود نقش مادر رو خیلی زیبا بازی میکرد
    با این که سنش زیاد بود ولی خیلی دلم سوخت مخصوصا که موقع تشیح جنازه کسی نرفته بود / روحش شاد یادش گرامی

  35. fariba Says:

    آخی…..
    خدا رحمتش کنه

  36. ثمینه Says:

    حیف شد جا خوردم خیلی خدا بیامرزدش

  37. olga Says:

    روحش شاد خیلی دوست داشتنی بودو ازAdmin عزیز هم ممنونم به خاطره عکسها….

  38. ariyan Says:

    vaghean dosesh dashtam:((

  39. آمی تیدا Says:

    الهی آخه چرا شرکت کننده تو مراسمش انقدر کم بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بازیگراا ملت کجا ییددددددددددددددددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کجا بودید؟؟؟؟
    ثریا قاسمی مگه تو دخترش نبودی؟؟چرا اینجوری؟؟؟با اون لباس سبز و نه گریه ای نه زاری با اون قاه قاهه خنده ها وای وای وای
    تو عکس اول ببینید چه صورته مهربونی مثله فرشته هااااااااااااا نورانی
    ای خداااااا
    چرا مراسمش انقدر خلوت؟؟؟
    چرا اصلن اطلاع رسانی نکردن؟؟؟
    ولی در هر حال خدا بیامرزه
    روحش شاد و یادش گرامی

  40. ghazal Says:

    vaghean kheilii shoke shodam,ehsas mikonam on mamanbozorge cinamabood,ye mamanbozerge mehraboon ke nahanii ma ro tark kardeee
    kheili moteaseef shoodam roohesh shaddq:(

  41. شاهین Says:

    خدایش بیامرزد

  42. Amir Says:

    روحش شاد …

  43. عکس های اختصاصی سلب فا از آخرین روزهای زندگی حمیده خیرآبادی ( نادره ) مادر سینمای ایران « جدیدترین عکس ها و خبرهای داغ هالیوود و سلبریتی ها Says:

    […] حمیده خیرآبادی ، مادر سینمای ایران در 86 سالگی درگذشت… […]

  44. آناهیتا--9Angel_fn71 Says:

    خدا بیامرزدش واقعن
    ……….

    ولی به نظره من بنیاد به ثریا قاسمیم ایراده الکی گرف.با این که اصلن ازش خوشم نمیاد بر عکسه مامانش ولی هرکس یه عقیده ای داره.شاید فک میکنه با لباسه روشن بهتره یا نادره بیشدر دوس داره.یا هرجی حالا.حتا اگه باهم اختلافم داشدن به هرحال مادرش بوده.اون از همه ی ما الان ناراحت تره…………..

  45. noushin Says:

    مرسی خدایش بیامرزد


پاسخی بگذارید

